Yapay zeka son yıllarımıza damgasını vuran bir başlık. Hayatın her alanında yapay zekadan bahsediliyor. Bu konudaki hızlı gelişim herkesi heyecanlandırdığı kadar, endişelendiriyor da…
Yapay zekayı işlerine entegre eden sektör liderleri, somut maliyet ve gelir avantajları görüyor. Yapay zeka yayınlarının ve işbirliklerinin sayısı artmaya devam ediyor. Ve halk, yapay zeka ve hangi unsurları sevip sevmediği hakkında daha keskin görüşler oluşturuyor.”
Bir yandan da yapay zekanın pek çok mesleği ortadan kaldıracağı konuşuluyor ve özellikle tasarım sektörlerindekiler işaret ediliyor. Peki gerçekten yapay zeka mimarlar, iç mimarlar, endüstriyel tasarımcılar, görsel tasarımcıların yerlerine geçebilir mi? Kısa zamanda yerlerine geçecek gibi görünmese de üretim ve çalışma süreçlerini değiştirdiği ve değiştirmeye de devam edeceği bir gerçek.
Görsel MidJourney tarafından yapılmıştır
MidJourney’den Autodesk’e
Görsel tasarımda yapay zeka aslında daha düşük teknolojiler ile uzun zamandır kullanılıyordu. Fakat yeni geliştirilen yapay zeka uygulamaları ile konu farklı ve şaşırtıcı yerlere taşındı. Dall-E 2, Deep AI ve MidJourney gibi programlar sadece komutlar ile herkesi hayrete düşüren özgün görsel içerikler çıkarıyor. LookX , mimarlara kullanıcıların stil, gereksinimler, maliyet ve düzenlemeleri içeren parametrelerle projelerinin görsellerini oluşturmalarını sağlıyor. 3DGuru iç mimarların hayatını kolaylaştırıyor. Fotoğraf yardımıyla bir iç mekan için kat planı yapıyor, zevke ve bütçeye göre mobilya ve aksesuarlar öneriyor. Adobe Firefly’ı, metinden görüntü oluşturan bir araç olarak grafik tasarımcıların işini çok kolay hale getiriyor. Photoshop gibi diğer uygulamalara entegre olmasının yanı sıra kendi kütüphanesi konusunda da eğitildiğinden sorun olan fikri mülkiyet ihlali iddialarına karşı daha güçlü bir alternatif oluşturuyor. Autodesk’in iddiası ise mimarlık firmalarının bu aracı kullanarak geliştirme projelerinde verimliliklerini yüzde 50 artırabilecekleri.
Bunlar gibi tasarımcıların kullanımına sunulan onlarca yapay zeka uygulaması var ve her geçen gün daha da gelişiyorlar. Yapay zeka tasarım süreçlerini hızlandırıp ve verimliliği artırıyor, tasarımcıların büyük veri kümelerinden daha iyi bilgi elde etmelerine yardımcı oluyor, daha bilinçli tasarım kararları alınabiliyor. Bu durum, ürünlerin daha kaliteli ve rekabetçi olmasını sağlıyor. Örneğin Nike, tasarım sürecinde yapay zekayı en başından beri kullanan markalardan. 2017 yılında önceki modelinden yüzde 33 daha hafif olan yeni bir ayakkabı tasarlamak için yapay zekadan faydalandı. Algoritma, daha önce üretilmiş binlerce ayakkabı tasarımından elde edilen verilerle eğitilmişti.
Görsel Dall-E tarafından yapılmıştır
Yapay zeka yaratıcılığı öldürür mü?
Yapay zeka destekli tasarım araçları sayesinde tasarımcılar uzun saatler harcayarak el emeği ile farklı taslaklar hazırlamak yerine bu taslaklara kısa sürede ulaşıyor. Tekrar eden görevleri otomatikleştirerek tasarımcılara yaratıcı düşünme için daha fazla zaman ayırmalarını, büyük veri analizi yapabilme yeteneği ile müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor.
Her yeni uygulama gibi elbette yapay zekanın da tartışmalı bir süreci var. Faydalarının yanı sıra bazı sorunları da beraberinde getirdiğini gözden kaçırmamak gerek. Yapay zeka uygulamalarının, kültürel değerleri ve estetik tercihleri anlaması henüz çok kolay değil. Yapay zeka tarafından yapılmış tasarımlar insanların değerlendirmesinden ve düzenlemesinden geçmeli. Bunun yanı sıra yapay zekanın yaratıcı süreci otomatikleştirerek insan yaratıcılığını azaltabileceğinden endişe duyuluyor.
Tüm bunlar ortaya konduğunda geldiğimiz noktada tasarım işlerinde insan ve yapay zekanın doğru iş birliği ile çok verimli ve iyi sonuçlar alınabileceği aşikar. Tarih boyunca yaşanan her gelişme ve değişimin insanlık tarafından endişe ile karşılandığını hatırlayınca yapay zeka ile ilişkilerimizin olumlu olacağına dair inancın daha yüksek olduğunu söylemek gerek. Bir görsele ulaşmak için ressamlara ihtiyaç duyan insanlık, fotoğraf teknolojisi ile bambaşka bir boyuta geçmiş, filmli makinelerden dijital versiyonlara terfi edildiğinde ise gelişmeler şaşkınlıkla karşılanmıştı. Fotoğrafın keşfinin, ressamların ve resim sanatının değerini düşürmediğini de unutmamak gerek.
DECORS
PRODUCTS
ETİKETLER
AHŞAP
ATIK
COVİD 19
DOKULA
ENDÜSTRİYEL
ENDÜSTRİYEL TASARIM
GERİ DÖNÜŞÜM
HİJYEN
ISIL ENERJİ
KARANTİNA
KARBON AYAKİZİ
MASKE
MEKAN VE ÜRÜN TASARIMI
MESAFE
MOBİLYA TASARIM
ORMAN
ORMAN BAKIM
ORMAN VARLIĞI
ORMAN ÜRÜNLERİ
RENKLER
STARWOOD
TASARIM
ÇEVRE
İNEGÖL
SIFIR ATIK
Benzer Yazılar